Ruszyła druga odsłona kampanii społecznej „Wstyd nie zapytać - Ciąża bez opryszczki", przygotowanej z myślą o kobietach w ciąży oraz planujących powiększenie rodziny. Kampania realizowana jest przez firmę Polpharma, pod patronatem zespołu ekspertów oraz ambasadorek: Odety Moro-Figurskiej i Pauliny Smaszcz-Kurzajewskiej.
Twórcy i organizatorzy kampanii „Wstyd nie zapytać - Ciąża bez opryszczki" informują o zagrożeniach jakie niesie za sobą zakażenie wirusem opryszczki (wirus HSV typu 1 i 2), w szczególności opryszczki narządów płciowych dla kobiet w ciąży. Kampania ma na celu uświadomienie kobietom zasad profilaktyki i terapii opryszczki prowadzonej w trosce o prawidłowy przebieg ciąży i rozwój dziecka.
Poprzez współpracę z wybranymi szkołami rodzenia, Fundację Odety Moro-Figurskiej Szczęśliwe Macierzyństwo oraz serwis internetowy www.bezopryszczki.pl, prowadzone są działania edukacyjne skierowane bezpośrednio do kobiet. W ramach kampanii planowane są również aktywności skierowane do środowiska lekarskiego, których celem będzie upowszechnianie wiedzy na temat leczenia opryszczki u kobiet w ciąży.
Kampanię wspierają specjaliści: prof. dr hab. n. med. Sławomir Majewski, dyrektor Centrum Diagnostyki i Leczenia Chorób Przenoszonych Drogą Płciową Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, prof. dr hab. n. med. Tomasz Niemiec, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego, Szpital Medicover, dr n. med. Iwona Rudnicka, Katedra Dermatologii i Wenerologii WUM.
Tegoroczną odsłonę kampanii wspierają również dwie ambasadorki: Paulina Smaszcz-Kurzajewska, autorkaksiążki „Mama i tata - to my!" orazOdeta Moro-Figurska, założycielka Fundacji Szczęśliwe Macierzyństwo.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »